Vrolijk Pasen!!! - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van Kathelijn, Ilse en Lotte - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen!!! - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van Kathelijn, Ilse en Lotte - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen!!!

Door: Ilse, Kathelijn en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Kathelijn, Ilse en Lotte

05 April 2015 | India, Bhubaneshwar

Vrolijk Pasen iedereen! Hier in Bhubaneswar hebben we ook genoten van nog enkele chocolade paaseitjes, hoewel verstoppen er niet echt inzat wegens smeltgevaar. Op het moment dat we dit verslag schrijven, is hier een stevig Indisch onweertje bezig. Ook vannacht zijn we haast letterlijk uit ons bed gedonderd!

Na heel wat rustige dagen de afgelopen week, zijn we vrijdag weer de slums ingetrokken: een herhalingsbezoek aan de patiëntjes in Baratpur, de slum die we op onze allereerste dag in Bhubaneswar ook al eens bezochten. Best gezellig om met zo’n 10 mensen in een mini-kamertje een peutertje therapie te geven. Grappig om bij het buitengaan ook nog eens de halve buurt aan de deur te zien staan. Het bezoek aan de slums heeft ook weer stof tot nadenken gegeven. Hoewel we ons hier zo goed en kwaad mogelijk proberen in te leven in de gedachten van de ouders van de gehandicapte kindjes, blijft het heel lastig omgaan met bepaalde gedachten, verwachtingen en ideeën die ze hier hebben. Vrijdagavond hebben we tijd gemaakt om de zinnen eens te verzetten met een spelletje jungle speed! De gemiddelde hartslag lag bij het slapen gaan toch weer net ietsje hoger!

Zaterdagochtend hebben we afscheid genomen van Valentin, Mil en Marina, die hun reis in India verder zullen zetten in Chennai. In de namiddag zijn we bijgevolg voor het eerst ‘alleen’ de slums ingegaan, onder begeleiding van Trupti en Balgopal. ’t Was een heel leuke namiddag, en dat stukje meer verantwoordelijkheid doet ons goed! Na het bezoek aan de slums hebben zelfs meteen een uitvoerige bespreking gehad met het hele team over de geziene patiëntjes, onder het genot van een heerlijke Bello-juice! Topteam, we gaan nog leerrijke, fijne en (hopelijk) succesvolle weken tegemoet!

Vandaag, zondag, hebben we een uitstapje gemaakt naar het geboortedorpje van Dwivedi. Hoewel het een lange, gehobbelde autorit was van bijna 2 uur, was het toch wel echt de moeite waard: een zalig, rustig dorpje, met prachtige natuur! We hebben er even ontspannen, met de voetjes in het water, aan de oevers van de rivier, en lekker gegeten bij de ouders van Dwivedi. Lieve mensen, hoewel sommige buren wel een speciale uiting van vriendschap vertoonden: Ilse kreeg zelfs enkele ‘liefdevolle’ tikjes tegen haar wangen.

Om het verslag in schoonheid te eindigen volgt hier onze prijsvraag: Wat zie je op bijgevoegde foto, en waarvoor wordt het (meestal) gebruikt?
Vele groetjes vanuit het stormachtige India!
Ilse, Kathelijn en Lotte

• 05 April 2015 - 15:51

Jente:

Ook voor jullie een vrolijk Pasen!
    Gelukkig hebben jullie ondanks de weinige variatie in jullie eten toch een goede variatie aan activiteiten daar! De zon die jullie opgestuurd hebben is ondertussen hier aangekomen. Het lijkt wel alsof jullie al volledig geïntegreerd zijn daar in India. Top!

Nog veel succes daar en veel plezier!

Jente

• 05 April 2015 - 17:35

Toine:

Hoi meiden,

Jullie ook vrolijk pasen en volgens de opa van Kathelijn zijn het een soort dakpannen voor de huisjes!

Groetjes vanuit een zonnig Reusel.

Jozefien, Gerrit, Lenne en Toine xxx

• 05 April 2015 - 18:04

Tim:

Het is opgedroogde koeien poep om op te kunnen stoken.

• 05 April 2015 - 18:30

Tim:

De poep zou overigens misschien ook nog gebruikt kunnen worden als bouwmateriaal. En als wij Europeanen gaan genieten van het Indiase leidingwater gaat dat van ons waarschijnlijk ook lijken op de ongedroogde versie van deze stapel :p.
    Hopelijk krijgen jullie daar niet mee te maken =).
    Groetjes

• 06 April 2015 - 11:39

Mapa:

We denken dat het om een waterput gaat , afgeschermd met gedroogde koeievlaaien. Mooi rond gestapeld???
    Hopelijk komt het water niet in contact met de shit?
    We wensen jullie een boeiende week toe... mapa

• 07 April 2015 - 22:53

Ubald:

Dat moet holy shit zijn van echte Indiase koeien. Lekker om op te koken, niet zo goed voor je darmflora.

• 08 April 2015 - 16:58

Maggy Vandersmissen:

Hoi Lotte & Co,

Jullie hebben het blijkbaar -ondanks de cultuurshock- toch naar je zin. De ervaring die jullie daar opdoen zal in elk geval 'onvergetelijk' zijn.
    Op de foto staan volgens mij ook rasechte 'koeienstronten', maar wat het bouwsel moet voorstellen is mij wel een raadsel. Benieuwd naar de oplossing.

Dikke Belgische knuffel!

Maggy